خرید کالا از کانادا و تحویل در ایران

کشور کانادا (Canada) یکی از ده اقتصاد برتر در جهان است. نزدیکی به ایالات متحده آمریکا سبب شده تا کانادا یکی مهمترین مقاصد دنیا برای زندگی و تجارت باشد. کانادا مبدا برند های مطرحی در دنیا همچون بلک بری (BlackBerry) بوده است. هواپیمای بمباردیر (Bombardier)، تیم هورتونر (Tim Hortons)، لولولمون (Lululemon)، کانادا گوس (Canada Goose) و برندهای مطرح زیادی اصالت کانادایی دارند. همچنین به دلیل پایین تر بودن نرخ دلار کانادا به دلار آمریکا ممکن است کالاهای مشابه آمریکایی در کانادا ارزان تر فروخته شوند. هرچند مالیات نسبتا بالاتر نسبت به ایالات متحده همچنان از نقاط ضعف کاناداست. ازخارج (Azkharej) خدمات خرید کالا از کانادا و تحویل آن در ایران را به کاربران خود عرضه میکند. در ادامه روش خرید کالا از کانادا و فهرستی از سایت های کانادایی که بیشترین طرفدار را دارند آورده شده است. دقت کنید که سایت هایی که در این لیست نیستند هم تحت پوشش ازخارج می باشند و این تنها وبسایت های پیشنهادی است.

روش خرید کالا از کانادا

برای خرید کالا از کانادا، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید:
 
1. خرید مستقیم از فروشگاه های آنلاین: برای خرید از کانادا می‌توانید به وبسایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معتبری که در کانادا فعالیت دارند، مراجعه کنید و کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهید. در این روش، شما باید آدرسی در کشور کانادا برای دریافت کالا داشته باشید. برخی از وبسایت‌ها امکان ارائه خدمات پستی بین‌المللی را دارند و می‌توانند کالاها را به آدرس شما در کشور خودتان ارسال کنند. ایران جزو کشورهای مورد قبول نیست.
2. استفاده از خدمات فورواردینگ: برای خرید از کانادا شما می‌توانید از خدمات شرکت های فورواردینگ پستی بین‌المللی استفاده کنید. شما کالاهای خود را به یک آدرس در کشور کانادا ارسال می‌کنید و سپس این خدمات می‌توانند کالاها را برای شما دریافت کرده و به کشور شما ارسال کنند. این روش در برخی موارد هزینه بیشتری نسبت به خرید مستقیم از فروشگاه‌ها دارد، اما به شما امکان خرید کالاهایی که به طور مستقیم در دسترس نیستند را می‌دهد.

3. استفاده از خدمات واسطه‌گری: شما می‌توانید از خدمات واسطه‌گری یا شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند استفاده کنید. این شرکت‌ها برای شما به عنوان واسطه عمل می‌کنند و به جای شما کالاها را خریداری کرده و به کشور شما ارسال می‌کنند.
4. خرید حضوری از کانادا: خرید به صورت حضوری از شعبه های برندها و فروشگاه های داخل کشور کانادا است. در این روش یک نفر به نیابت از شما محصولاتی که عمدتا به صورت اینترنتی فروخته نمیشود را از فروشگاهای حضوری خریداری و طبق رویه های موجود ارسال میکند.
5. خرید مسافری از کانادا: در روش خرید مسافری از کانادا یک مسافر که مقصدش محل سکونت شماست کار ارسال و تحویل سفارش شما را به عهده میگیرد. 

 
خدمات فورواردینگ و واسطه گری خرید از کانادا

خرید کالا از کانادا و تحویل در ایران

“ازخارج” مفتخر است تا کلیه کالاهای مجاز مورد نیازتان در کشور کانادا را برای شما و از طرف شما خریداری کرده و به آدرس خودتان در ایران تحویل دهد. در واقع شما تنها با چند کلیک میتوانید تمامی محدودیت ها را دور زده و محصول مورد نظرتان را خریداری کنید. در این روش که به فورواردینگ (Forwarding) مشهور است، ازخارج کالای مورد نظر شما را خریداری میکند و از یکی از روش های حمل و نقل سریع به انبار ازخارج در ایران منتقل میکند و سپس از طریق روش های ارسال درون ایران (پیک، پست، تیپاکس و …) به آدرس شما ارسال میکند. بنابراین مشتری به غیر از پرداخت هزینه سفارش خود درگیر هیچ کدام از سختی های این مسیر (کارت بانکی خارجی، آدرس خارجی، گمرک و …) نخواهد شد.

از آنجایی که یکی از دفاتر اصلی ازخارج در کشور کانادا قرار دارد، خرید و ارسال کالای شما از کانادا با بهترین قیمت ها و در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

خدمات خرید حضوری

به دلیل وجود یکی از دفاتر ازخارج در کانادا امکان خرید حضوری برای مشتریان ممکن شده است. در این حالت امکان مشاهده، بررسی و خرید محصولات از اکثر برندهای دنیا میسر شده است.

مدت زمان تحویل کالا از کانادا

فروشگاه های کانادایی معمولا به ارسال های سریع و حتی یک روزه خود شهرت دارند. به طور مثال آمازون با سرویس ارسال پرایم (amazon prime) امکان ارسال 1، 2 و 3 روز برای اکثر کالاهای موجود خود را فراهم کرده است. با این حال اکثریت وبسایت ها در زمان های عادی سال (غیر از جمعه سیاه، تعطیلات کریسمس و تعطیلات تقویمی) ارسال عادی 7 روزه دارند که گاها پرداخت مبالغ بیشتر امکان تحویل سریع تر نیز در دسترس است. بعد از خریداری شدن کالای مورد نظر شما و تحویل آن در دفتر ازخارج، در اولین بار ارسالی به ایران ارسال شده و بعد از گذراندن تشریفات گمرکی به انبار ما در ایران ارسال میشود. این فرآیند بسته به زمان بندی های مختلف در سال بین 20-30 روز کاری زمان خواهد برد.

 

وبسایت هایی که برای خرید از کانادا توصیه میکنیم

هزاران فروشگاه اینترنتی فعال در کشور کانادا فعالیت میکنند. اغلب سایت های آمریکای شمالی استاندارهای کیفیت و فروش رو رعایت کرده و رضایت خرید بالایی دارند. مشهورترین فروشگاه های اینترنتی کشور کانادا که تحت پوشش خدمات ازخارج است در زیر درج آورده شده است. (این سایت ها به عنوان نمونه درج شده و تقریبا تمامی وبسایت های کاندایی برای خرید در دسترس میباشد.)

نکته : علاوه بر سایت های ذکر شده. خرید از تمامی سایت های معتبر که کارت های اعتباری را قبول میکنند پذیرفته میشود.

سوالات متداول خرید کالا از کانادا

بله. با بیشتر از 10 سال سابقه، بزرگترین هدف ما جلب رضایت و اعتماد مشتریان است. در مرحله اول کلیه سفارش های با ارایه فاکتور خرید از سایت و ارایه به خریدار همراه است. همچنین برای کسب رضایت حداکثری شما امکان خرید با بیعانه فراهم شده است. کالای شما بلافاصله بعد از رسیدن به دفتر ما در خارج از کشور عکس برداری شده و در پروفایل کاربری شما قابل رویت است. همچنین کاربران این قابلیت را دارند تا با پرداخت هزینه بیشتر کالای خود را بیمه کنند.

در صورتی که کالای شما در ایران موجود باشد و کالای پر مصرفی باشد احتمالا خیر. به طور مثال کالای حجیم و سنگین و پر استفاده ای مثل پلی استیشن 5 مگر در تخفیف های بسیار بالا مقرون به صرفه نیست. به طور کلی، کالاهایی که در ایران موجود نیست و یا کمیاب است، کالاهای گران قیمت و کم حجم بیشترین صرفه خرید را دارا هستند. مخصوصا اگر این نکته را در نظر بگیرید که کالاهای موجود در ایران در بعضی موارد نمونه تقلبی کالای اصلی است.

خرید از آمازون به دلیل کالای با کیفیت و معمولا تخفیف دار، میتواند متفاوت ترین تجربه خرید شما باشد. کالاهای آمازون عموما مطابق با توضیحات محصول ارسال میشود و نسبت رضایت خرید از آن با بهترین سایت های خاورمیانه هم قابل مقایسه نیست. تنها عوامل منفی خرید از آمازون میتوانید زمان تحویل و قیمت بالا (به دلیل کم ارزش بودن ریال) باشد.

تقریبا تمام شرکت های بزرگ آمریکایی کالاهای خود را در کشور چین تولید میکنند. بنابراین عجیب نیست که بر روی تقریبا تمامی محصولات دنیا این عنوان درج شده باشد. به طور مثال اپل به عنوان بهترین برند تولید کننده تلفن همراه در دنیا، محصولات خود را در کشور چین تولید میکند.

تفاوت هزینه برای ارسال های عادی و فوری گاهی تا چندین برابر و گاهی حتی از ارزش کالاها نیز بیشتر است. بنابراین ارسال کالا از قاره آمریکا به ایران فرآیندی زمان بر است که در هر صورت کیفیت محصولات آن را جبران میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا